Bildiğiniz gibi ülkemiz deprem bölgesinde bulunuyor. Bu nedenle deprem sigortası yasalar kapsamında zorunlu hale getirildi ve artık konut ve işyeri sahiplerinin mutlaka zorunlu deprem sigortasını yaptırması gerekiyor. Konut ve işyerleri için zorunlu olan teminatları içeren deprem sigortası için bazı belgeleri hazırlamanız da gerekiyor. Bu sayede başvurunuzun hemen işleme alınması mümkün olur.
Öncelikle sizlere dask yaptırmak için gerekli belgeler listesini aktaralım.
DASK İşlemleri Kısa Sürede Tamamlanıyor
Zorunlu deprem sigortası başvuruları artık çok daha kısa bir süre içerisinde işleme alınıyor. Daha önce başvuruların işleme alınması için bir hayli beklemek gerekebiliyordu. Nedeni ise adres bilgilerinin teyit edilmesi ve sonrasında yapılan başvuruların işleme alınmasıydı. Ancak artık bu kadar uzun süre beklemeye gerek kalmadan sigorta işlemleri hızla tamamlanıyor. Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) tarafından artık adres kodları oluşturuldu. Bu kodlar Ulusal Adres Veri Tabanı sisteminde kayıtlı olarak tutuluyor. Muhtarlıklar, belediyeler ve nüfus müdürlükleri bu sisteme erişim sağlayabilen kurumlardır. Bu sayede adres kodları kullanılarak başvuruların sonuca bağlanması ve sigorta işleminin tamamlanması mümkün oluyor.
DASK Neleri Kapsıyor?
Zorunlu deprem sigortası deprem ve deprem sonrasında meydana gelen yangın, infilak, yer kayması ve tsunami gibi durumlarda ortaya çıkan zararı da kapsıyor. Bu nedenle sadece yasalar gereği yaptırılması zorunlu olduğu için değil, kişinin doğabilecek ciddi zararlar karşısında bütçesini teminat altına alması açısından da büyük önem taşıyor. DASK sayesinde depremden kaynaklanan pek çok zararın teminat altına alınması mümkün oluyor.
DASK kapsamında hangi teminatların bulunduğunu tüm detayları ile öğrenmek için Generali Sigorta internet sitesini ziyaret edebilirsiniz. Sitede merak ettiğini tüm sorulara detaylı yanıtlar bulacaksınız. Bu sayede deprem sigortasının neden bu kadar önemli olduğunu çok daha net bir şekilde anlayabilirsiniz.
Bir cevap yazın